Thursday, September 30, 2010

Enclosed rockers, springs and double camshafts

By Roger

One of the main disadvantages of bound copies of "The Motor Cycle" that are in the Brooklands Museum library is that the advertisements have been removed. A small number of complete copies of the magazine have recently been added to the collection and some of the "small ads" have revealed some interesting machines. The one below from Kings offers a Norton International to racing specification with totally enclosed rockers and valve springs (!) and this made me have another look at an earlier blog.


The "mystery" of the single versus double overhead valve Nortons in the 1937 TT has already been resolved by Mick Woollett but this is an opportunity to add some more to the background. The Norton and Velocette directors were on very good terms and often lunched together. In 1935 the introduction by Velocette of enclosed rockers using the "dog kennel" cambox was so well publicised that when Norton used its enclosed box for the TT there were rumours that it had been made by Velocette. The rumour gained enough credibility that Norton were forced to advertise the fact that it was their own design and manufacture.

This cambox (above) is the type that appears in the 1983 article where the springs are exposed and the valves operated by short tappets that protrude from the bottom of the box. For 1936 Joe Craig was keen for the Nortons to use a double overhead camshaft arrangement and engines were taken to the Isle of Man. Lack of time for development meant that the small diameter solid tappets were retained and in an article in 1943, entitled "Development and the Time Factor", Joe Craig said that this lack of time caused Guthrie and Frith to revert to the 1935 type of valve gear. This is the likely explanation for the confusion over which type was used the subsequent year.


For 1937 the double cam arrangement (above) had been developed using larger diameter hollow tappets and this was used in the race as it had proved to be reliable in testing. The main advantage was that they proved to be considerably faster as even the 500cc could be revved to 6,500 rpm.


So what was the machine that was advertised in February 1939 as neither of these boxes had enclosed springs? There was a third layout attributed to Edgar Franks which is reported to have been tried by the factory which used coil springs which together with the rockers were enclosed (above) so the King’s advertisement is likely to have been for this experimental machine which with a top speed of 105mph as a fully road equipped machine would have been quite impressive!
READ MORE - Enclosed rockers, springs and double camshafts

"รอสซี" รับหืดจับบิดโมเตกิ

"เดอะด็อกเตอร์" วาเลนติโน รอสซี แชมป์โลกเวิร์ด จีพี 9 สมัย จากทีมเฟียต-ยามาฮา ยอมรับสภาพร่างกายของตัวเองยังเป็นปัญหาในการชิงชัยช่วงท้ายฤดูกาล อย่างไรก็ดีพร้อมสู้เต็มที่เพื่อพื้นที่บนโพเดียมในศึกเจแปนนิส กรังด์ปรีซ์ ที่สนามซูซูกะ สุดสัปดาห์นี้



ยอดนักบิดอิตาเลียน ทำผลไม่ค่อยเข้าเป้าเท่าใดนัก นับจากประกาศย้ายทีมไปบิดให้ดูคาติในฤดูกาลหน้าเมื่อปลายเดือนส.ค.ที่ผ่านมา โดยเจ้าตัวยอมรับว่าปัญหาเรื่องสภาพร่างกายทั้งอาการขาหัก และอาการบาดเจ็บเรื้อรังที่หัวไหล่ คืออุปสรรคของตัวเอง

โดยรอสซีเผยก่อนนำรถหมายเลข 46 ลงแข่งขันรุ่นโมโตจีพีในสุดสัปดาห์นี้ที่ญี่ปุ่นว่า "มันเป็นเรื่องของสภาพร่างกาย แม้ว่าขาของผมจะเข้าที่หลังจากประสบอุบัติเหตุที่อิตาลี แต่อาการบาดเจ็บที่ไหล่ยังคงรบกวนอยู่ตลอดเวลา ซึ่งทำให้ผมจะต้องผมกับความยากลำบากแน่นอนในการแข่งขันที่โมเตกิ แม้ผมจะเคยคว้าแชมป์ที่นี่ได้หลายครั้ง แต่ในสภาพแบบนี้คงหืดขึ้นคอแน่นอน"

ขณะที่ดาวิเด บริวิโอ ทีมบอสคู่ใจของรอสซี เผยถึงผลงานที่ตกลงไปของนักบิดหน้าทะเล้นในช่วงท้ายฤดูกาลว่า "หลายคนบอกว่าเขาหมดไฟกับยามาฮา แต่สำหรับผม วาเลนติโนเต็มร้อยในทุกๆสนาม และยังมั่นใจว่าเขาจะกลับมาชนะได้ก่อนอำลาทีมหลังจบฤดูกาล"

สำหรับศึกจักรยานยนต์ทางเรียบชิงแชมป์โลกสนามที่ 14 ของฤดูกาล 2010 มีคิวดวลความเร็วกันที่สนามทวินริง โมเตกิ ประเทศญี่ปุ่น รายการเจแปนนิส กรังด์ปรีซ์ ในวันที่ 3 ต.ค.นี้

เพิ่มเติม : http://www.manager.co.th/

READ MORE - "รอสซี" รับหืดจับบิดโมเตกิ

Yamaha YZF-R1

Yamaha YZF-R1 1989-1999 manual de serviço


Yamaha YZF-R1 1989 - 1999 Service Manual

Quando introduzido, a Yamaha YZF-R1 foi a classe perto de uma verdadeira moto de corrida, e aumentou a capacidade de manipulação.

Download | Mirror
botão direito> salvar como

READ MORE - Yamaha YZF-R1

Satria FU 150 Performance : High prices

How do I DDOCI members practice in the circuit in order to sentul kejurnas Ducati Superbike national and one make race? Practice using the Suzuki Satria FU 150 Go Karting circuit in Sentul. Why choose Suzuki Satria FU 150 as a means of exercise? In fact only three alasanya enough. Satria FU 150 Performance = high prices
As has been discussed many people, especially Username be at home on the benefits of Suzuki Satria FU than 150 other brands. Use Satria FU 150 Superbike Simulator as the mengokohkan that Satria FU indeed have compared the benefits of absolute motor motor circulating in the market of the country. In detail three reasons why this is precisely Satria FU chosen not Ninja RR (superior performance) or Bajaj which has large size.
 Satria FU 150 Performance : High prices
 Satria FU 150 Performance : High prices
 Satria FU 150 Performance : High prices
 Satria FU 150 Performance : High prices
READ MORE - Satria FU 150 Performance : High prices

Wednesday, September 29, 2010

BMW Motorrad Concept 6. ครั้งแรกกับสุดยอดบิ๊กไบค์หัวใจ 6 สูบ

บีเอ็มดับเบิลยู ในฐานะผู้ผลิตเครื่องยนต์ 6 สูบแถวเรียง ที่ดีที่สุดในโลกรายหนึ่ง ได้สร้างชื่อเสียงให้กับรถยนต์ในรุ่นต่างๆ ทั้งในแบบซาลูน สปอร์ตคูเป้ หรือโรดสเตอร์เปิดประทุน ด้วยเครื่องยนต์ 6 สูบแถวเรียงที่เหนือชั้นมาแล้ว ในครั้งนี้บีเอ็มดับเบิลยู กำลังจะสร้างประสบการณ์ใหม่ให้กับแฟนๆ บิ๊กไบค์ ด้วยมอเตอร์ไซค์คอนเซ็ปต์ BMW Motorrad Concept 6 ที่ขับเคลื่อน ด้วยเครื่องยนต์ 6 สูบแถวเรียง เข้าสู่สายการผลิตในเร็วๆ นี้


วิศวกรของบีเอ็มดับเบิลยู ได้ออกแบบเครื่องยนต์ 6 สูบแถวเรียงใน BMW Motorrad Concept 6 ให้มีขนาดกะทัดรัด โดยอาศัยการออกแบบให้กระบอกสูบ มีขนาดกว้าง และช่วงชักยาว แต่ถูกจัดวางเรียงชิดกันกว่าปกติ อีกทั้งยังจัดวางอุปกรณ์ไฟฟ้าและอิเลคทรอนิคต่างๆ ไว้ในช่องว่างระหว่างเครื่องยนต์และระบบเกียร์ เพื่อเป็นการลดความกว้างของเครื่องยนต์ จึงทำให้เครื่องยนต์ 6 สูบนี้ มีขนาดใหญ่กว่าเครื่องยนต์ 4 สูบขนาดใหญ่เพียงเล็กน้อย และเล็กว่าเครื่องยนต์ 6 สูบทั่วไปถึง 100 มิลลิเมตร รวมทั้งใช้เทคโนโลยี Lightweight Engineering เพื่อทำให้เครื่องยนต์นี้มีน้ำหนักเบาและแข็งแกร่งในเวลาเดียวกัน

BMW Motorrad Concept 6 มีการวางตำแหน่งของลูกสูบเอียงทำมุม 55 องศา ซึ่งเป็นเทคนิคเดียวกับเครื่องยนต์ 4 สูบ ในมอเตอร์ไซค์รุ่นใหญ่ อย่าง K 1300 ช่วยในเรื่องของการกระจายน้ำหนัก และช่วยให้จุดศูนย์ถ่วงต่ำ ซึ่งเป็นปัจจัยสำคัญสำหรับมอเตอร์ไซค์แบบสปอร์ตทัวริ่ง ที่ต้องการทั้งสมรรถนะและการทรงตัวยอดเยี่ยม รวมทั้งการใช้เทคโนโลยีระบบจ่ายน้ำมันเครื่องแบบ Dry Sump ซึ่งเป็นเทคโนโลยีจากรถมอเตอร์ไซค์แข่ง เพื่อช่วยให้การหล่อลื่น เป็นไปได้อย่างมีประสิทธิภาพสูงสุดในทุกสภาพการขับขี่ นอกจากจะมีสมรรถนะความปราดเปรียว การทรงตัว และเกาะถนน ในระดับสุดยอดแล้ว ยังมีความเนียนลื่นของการปลดปล่อยพลัง อย่างที่ไม่เคยมีมาก่อน ซึ่งเป็นการยกระดับสุนทรียภาพแห่งการขับขี่ไปสู่อีกขั้น



BMW Motorrad Concept 6 สามารถผลิตกำลังสูงสุด ได้ในระดับเดียวกับเครื่องยนต์ 4 สูบความจุ 1.3 ลิตร แต่จะมีแรงบิดที่เหนือชั้นกว่า โดยสามารถผลิตแรงบิดสูงสุดถึง 130 นิวตัน-เมตรตั้งแต่รอบเครื่องยนต์เพียง 2,000 รอบ อีกทั้งยังสามารถเร่งรอบขึ้นไปแตะหลัก 9,000 รอบได้อย่างสบายๆ ในขณะเดียวกันยังมีความเหนือชั้น ในเรื่องของความประหยัดน้ำมัน และเป็นมิตรต่อสิ่งแวดล้อมด้วย โดยมาพร้อมกับระบบแคทตาไลติกคอนเวอร์เตอร์ ที่มีประสิทธิภาพการประหยัดน้ำมันกว่าเครื่องยนต์ 4 สูบขนาดเดียวกัน อีกทั้งเทคโนโลยีระบบ E-gas (ride-by-wire) ยังช่วยเพิ่มศักยภาพการประหยัดน้ำมัน และสมรรถนะการขับขี่ให้ดียิ่งขึ้นด้วย

สำหรับช่วงล่างของ BMW Motorrad Concept 6 ถูกพัฒนาอยู่บนพื้นฐานปรัชญา Lightweight Engineering โดยการประยุกต์ใช้วัสดุโลหะอัลลอยด์น้ำหนักเบา ทั้งในส่วนของเฟรมตัวรถ ส่วน Duo-lever arms ด้านหน้า และส่วน Para-lever arms ด้านหลัง เพื่อช่วยให้มอเตอร์ไซค์คันนี้แข็งแกร่ง แต่มีน้ำหนักเบา ใช้ล้อแบบ Forged HP ขนาด 17 นิ้ว มาพร้อมกับระบบเบรกสมรรถนะสูง ด้วยจานเบรกขนาดใหญ่ และคาลิปเปอร์แบบ 6 ลูกสูบ


เพิ่มเติ่ม http://www.ryt9.com/
READ MORE - BMW Motorrad Concept 6. ครั้งแรกกับสุดยอดบิ๊กไบค์หัวใจ 6 สูบ

Honda Blackbird 1100XX

Honda Blackbird 1100XX SuperBlackbird 1999-2002 manual de serviço


Honda CBR1100-XX Blackbird 1999 - 2002 Service Manual

Líquido arrefecido, quatro tempos, quatro cilindros transversal, DOHC, 4 válvulas por cilindro.
Pro-Link único choque com pré-carga da mola e ajuste de amortecimento rebote, o curso da roda 120mm.

Download | Mirror
botão direito> salvar como

READ MORE - Honda Blackbird 1100XX

2011 Ducati Monster 796 Unveiled

2011 Ducati Monster 796 Action2011 Ducati Monster 796 Action

2011 Ducati Monster 796 Front Side View2011 Ducati Monster 796 Front Side View

2011 Ducati Monster 796 Official Pictures2011 Ducati Monster 796 Official Pictures

2011 Ducati Monster 796 Red2011 Ducati Monster 796 Red

2011 Ducati Monster 796 Side View2011 Ducati Monster 796 Side View

2011 Ducati Monster 796 Orange2011 Ducati Monster 796 Orange

2011 Ducati Monster 796 Rear Side View2011 Ducati Monster 796 Rear Side View

2011 Ducati Monster 796 Sport Bike2011 Ducati Monster 796 Sport Bike

2011 Ducati Monster 796 Motorcycles2011 Ducati Monster 796 Motorcycles

2011 Ducati Monster 796 Black Gold2011 Ducati Monster 796 Black Gold

2011 Ducati Monster 796 Photo2011 Ducati Monster 796 Photo

2011 Ducati Monster 796 Yellow2011 Ducati Monster 796 Yellow

2011 Ducati Monster 796 Overhead2011 Ducati Monster 796 Overhead

2011 Ducati Monster 796 Black Series2011 Ducati Monster 796 Black Series

2011 Ducati Monster 796 Red White2011 Ducati Monster 796 Red White

2011 Ducati Monster 796 First Ride2011 Ducati Monster 796 First Ride
READ MORE - 2011 Ducati Monster 796 Unveiled

2011 Ducati Monster 796 Unveiled

2011 Ducati Monster 796 Action2011 Ducati Monster 796 Action

2011 Ducati Monster 796 Front Side View2011 Ducati Monster 796 Front Side View

2011 Ducati Monster 796 Official Pictures2011 Ducati Monster 796 Official Pictures

2011 Ducati Monster 796 Red2011 Ducati Monster 796 Red

2011 Ducati Monster 796 Side View2011 Ducati Monster 796 Side View

2011 Ducati Monster 796 Orange2011 Ducati Monster 796 Orange

2011 Ducati Monster 796 Rear Side View2011 Ducati Monster 796 Rear Side View

2011 Ducati Monster 796 Sport Bike2011 Ducati Monster 796 Sport Bike

2011 Ducati Monster 796 Motorcycles2011 Ducati Monster 796 Motorcycles

2011 Ducati Monster 796 Black Gold2011 Ducati Monster 796 Black Gold

2011 Ducati Monster 796 Photo2011 Ducati Monster 796 Photo

2011 Ducati Monster 796 Yellow2011 Ducati Monster 796 Yellow

2011 Ducati Monster 796 Overhead2011 Ducati Monster 796 Overhead

2011 Ducati Monster 796 Black Series2011 Ducati Monster 796 Black Series

2011 Ducati Monster 796 Red White2011 Ducati Monster 796 Red White

2011 Ducati Monster 796 First Ride2011 Ducati Monster 796 First Ride
READ MORE - 2011 Ducati Monster 796 Unveiled

MIO RETRO SPORTY

Lampu Belakang CBR, Body Full Custom By OMC / DOCTOR Matic, Spackboard lancip By OMC / DOCTOR MATIC, Cat Putih lembayung Ungu

Shock G@zi, Velq Lebar ber White Wall, CVT Gold By OMC... Krom By OMC / DOCTOR MATIC
Knalpot TDR, DOP Velq By OMC / DOCTOR MATIC
Knalpot TDR ciri yang keluar dari PAKEM RETRO yang dipake nyantai... tapi oleh OMC / DOCTOR MATIC Retro bisa lari mentok diatas 140 km/jam...
Tampak Depan Elegant.. bernuansa RETRO... tinggak copot windshield lari bisa mentok diatas 140 km /jam..... sadis


Tampak samping elegant tapi berbaju sporty makanya jadi RETRO SPORTY....
tinggal copot windshield ma Tas Belakang boleh diadu deh larinya.....
READ MORE - MIO RETRO SPORTY